Det er sjelden du får elever på 17 år til å jobbe så hardt som nå de jobber for sin egen bedrift. Og det beste av alt er at det å utarbeide en forretningsplan er et eget kapittel i læreboka, og står dermed på pensum. De får lære "the hard way", og det lærer de mye av! De to karene på bildet ovenfor fikk virkelig kjørt seg på torsdag. Deres ungdomsbedrift solgte 170 glutenfrie hvitløksbaguetter via netthandel dagen før produksjon, og 160 av disse måtte sendes per post på selve produksjonsdagen. Men de ser ut til å like, og ikke minst lære av, det de holder på med. Det så heller ikke ut til å plage dem at lokalavisa kom innom når det stod på som verst heller:
Jeg er også voldsomt imponert over flere av ungdomsbedriftene i Sykkylven. De legger ned en enorm innsats og kan nå vise til noen veldig flotte og solide forretningsplaner. Noen har fortsatt 8-10 konkurransedokumenter som skal skrives i løpet av de neste sju dagene, så de har noen tøffe dager i vente. Men det må sies at både vinnerinstinkt og gjennomføringsevne ser ut til å være på topp hos flere av dem, så dette blir bra!