Entreprenørskapselevene på Stranda vgs hadde i dag besøk av to aktører fra den lokale matbransjen; Vebjørn Skog fra Matbuda og daglig leder i Tind Spekevarer AS, Rune Lødøen. Førstnevnte er en lokal distributør av kortreist mat i premiumsegmentet, mens Tind er en produsent i premiumsegmentet for spekevarer. Sistnevnte hadde med en caseoppgave som omhandlet et av nisjeprodusentens få produkter mot volummarkedet: "Jan & Gisles". Dette er de eneste Tind-produktene som er beregnet oppå en brødskive, og der målgruppen nærmer seg elevenes egen alder. Oppgaven var rett og slett: Hvordan skal Tind nå frem til studentsegmentet med Jan & Gisles-serien? Veldig mange norske studenter har en pakke med salami fra enten Gilde eller Grilstad i kjøleskapet sitt. Hva skal til for at disse studentene heller velger en Jan & Gisles-variant?
0 Comments
Leave a Reply. |
The teacherI denne bloggen vil entreprenørskapslærer Ole Hjellegjerde sporadisk fortelle fra sin hverdag som lærer ved Stranda vidaregåande skule på Sunnmøre. Formålet er å gi innsikt i hvor spennende og kreativt læreryrket faktisk kan være. Archives
April 2021
Categories |